Op de juiste manier producten verzenden

Op de juiste manier producten verzenden

Als je een webwinkel hebt, dan moet je natuurlijk de bestelde producten verzenden naar je klanten. Het is erg belangrijk voor de klantervaring en het binden van klanten aan jouw webwinkel dat de producten onbeschadigd en dus in perfecte staat aankomen bij de klant. Dit klinkt vrij makkelijk, want je zou denken dat je alleen producten hoeft in te pakken en af hoeft te geven bij een transportbedrijf. Dat klopt in principe ook, maar het is een stuk ingewikkelder dan dit. Je moet namelijk niet met elk transportbedrijf in zee gaan en daarnaast moet je ook de juiste verpakkingen aanschaffen voor het verzenden van producten. Gelukkig vind je in dit artikel meer informatie over hoe jij op de juiste manier producten kan verzenden naar je klanten. 

Een geschikt transportbedrijf vinden 

De eerste stap in het verzenden van producten naar je klanten is het vinden van een geschikt transportbedrijf. Je moet zeker niet met elk transportbedrijf in zee gaan aangezien elk transportbedrijf zijn voor- en nadelen heeft. Het is verstandig om altijd onderzoek te doen naar een transportbedrijf om te achterhalen of ze altijd op tijd leveren en of er vaak pakketjes verloren gaan. Ook is het handig om te kijken naar de waarde van de producten. Verkoop je dure producten, dan is het ook handig om meer geld te besteden aan het verzenden van producten. 

Verpakkingen en verpakkingsmateriaal 

Zoals je inmiddels al wel zult weten, heb je ook verpakkingen en verpakkingsmateriaal nodig voor het verzenden van producten. Dit is zeker niet eenvoudig aangezien verpakkingsmateriaal zoals plastic doosjes en kartonnen doosjes van hoogwaardige kwaliteit moeten zijn. Tijdens het transporteren komen de pakketjes in beweging en er wordt ook wel eens mee gegooid. Het is dus vrij logisch dat een verpakking van minder goede kwaliteit snel kapot gaat en dat moet dus echt niet gebeuren. Niet kan iedereen zien wat er dan in het pakketje zit, maar ook is er een kans dat het pakketje nooit aan zal komen. 

Hou de klant altijd op de hoogte 

Voor de conversie, klantgerichtheid en het binden van klanten aan je webwinkel is het enorm belangrijk om klanten op de hoogte te houden en je beloftes na te komen. Hierbij kan je denken aan het op tijd verzenden van de bestellingen, maar ook aan het doorgeven van de traceercodes waarmee klanten kunnen achterhalen waar hun bestelling blijft. Dit geeft klanten veel meer het gevoel dat zij betrokken worden bij het proces van het verzenden van het pakketje. Daarnaast weten zij ongeveer wanneer zij het pakketje kunnen verwachten.

Geef een reactie